27 / 10
Card image cap

Klantgerichte communicatie

Nog slechts 4 beschikbare plaats(en)

Academische opleiding

Organisator : Tubata
BTA icone map Online
BTA icone map Gratis opleiding
BTA icone map Op 27/10 van 13:30:00 tot 16:30:00

Communicatie – zowel mondeling als schriftelijk – heeft een belangrijke impact op de ervaring die klanten hebben van jouw service. Zo kan je een bepaalde klantenervaring bijzonder negatief beïnvloeden, wanneer je op een verkeerde manier communiceert of negatieve communicatie gebruikt. Alle andere aspecten zijn dan misschien wel ok, de eindperceptie zal zeer negatief zijn bij een niet optimale communicatie.

Anderzijds kan je in positieve zin communicatie gebruiken om de klantenervaring verder te optimaliseren. Het gebruiken van enkele klantgerichte vaardigheden kan het echte verschil maken.

Ondertussen is er wetenschappelijk bewijs dat het gebruiken van klantgerichte communicatietechnieken het echte verschil kan maken. Bovendien is er goed nieuws: deze vaardigheden kan je aanleren.

 

Wat mag je verwachten van deze cursus?

Aan de hand van tal van praktische voorbeelden tonen we het belang aan van klantgerichte communicatietechnieken:

  •   Positieve communicatie
  •   Het waarom van de dingen uitleggen
  •   Het proces toelichten
  •   Expliciete communicatie gebruiken
  •   Empathie via goede vraagstelling
  •   Hebt u nog andere vragen? Heb ik op alle vragen een antwoord gegeven?
  •   Uitleg geven in termen van klantvoordelen
  •   …

Na deze cursus ken je en pas je een 10-tal klantgerichte communicatietechnieken toe in je omgang met klanten en met medewerkers.

 

 

Inschrijvingsvoorwaarden :

Werk je als bediende, bedrijfsleider of zelfstandige?
Deze opleiding wordt je gratis aangeboden.

Aanmelden